Mikä on verkkokaupan tilanne Suomessa, ja mitä erityispiirteitä meillä on? Vieraana Mikko Hänninen – osa 1

Hyödykkeiden ja palvelujen ostaminen verkosta on suomalaisille jo arkipäivää, mutta emme ole vielä kirineet esimerkiksi muita pohjoismaita kiinni. Kilpailu on kovaa, mutta Suomessa on sekä verkkokaupassa että ostamiskulttuurissa ylipäätään omat erityispiirteensä, jotka on eduksi tunnistaa. Tämänkertainen vieraamme on aiheeseen perehtynyt Aalto-yliopiston tutkija ja kauppatieteiden tohtori Mikko Hänninen.

Videopodcastin ensimmäisessä osassa valaistaan mm. seuraavia kysymyksiä:

  • Kuinka suomalainen valitsee, mistä ja miten ostaa, ja mikä on esim. sukupolvierojen merkitys?
  • Millaiset tekijät vaikuttavat verkkokaupan kannattavuuteen?
  • Millä keinoin suomalainen yritys voi kilpailla verkkomyynnissä isojen kansainvälisten jättien kanssa?
  • Entä onko realistista suunnata verkkokauppamyyntiä myös ulkomaisille ostajille?

Katso ja kuuntele episodi, niin saat tietoa verkkokaupan nykytilasta, kehittämisestä ja keinoista laajentaa omia verkkomyyntimahdollisuuksiaan.

Jos haluat keskustella Quux:in ja Pekan kanssa kasvusta, digitaalisesta kilpailukyvystä ja esimerkiksi kasvuhakkeroinnista, joka yhdistelee luovan tuottavasti teknologioita ja viestintäkanavia, jätä yhteydenottopyyntö tästä: 

Voit kuunnella episodin myös suosituimmissa podcast-sovelluksissa, kuten Apple Podcast tai Spotify, tämän linkin kautta: https://anchor.fm/letsdoit-fi.

Mikko Hännisestä saat lisää tietoa osoitteesta mikkohanninen.com  ja voit seurata häntä myös LinkedInissä: https://www.linkedin.com/in/mikkohanninen/ 

Pekka Poukkulaa voit seurata LinkedInissä: https://www.linkedin.com/in/ppoukkula/